Friday, July 29, 2011

Sejak dua menjak ni aku rasa cm xde mood.. lg2 keje kat tempat baru.. banyak benda nak kene belajar, dengan anak tetiba demam selesama..mmg kurang  rest sgt2.. tadi balik je keje..masuk2 kete nampak paper ari ni... selak punya selak..nampak la gambar ni.. nak menitik air mata aku pikir kan kalau itu adalah aku dan anak dalam peganggan tu adalah Tareef Riezqy...

Seksanya hidup orang2 Somalia.. dari aku kecik sampai la aku dah tua aku dgr cerita sedih je pasal diorg ni.. 
Bukan ape.. Aku terpikir..tiap saat aku asyik mengeluh...tiap saat aku asyik merungut... tp rupa2nya ada orang yang lagi terseksa idop mereka daripada aku.. apa la beratnya masalah aku kalau nak dibandingkan dengan apa yg mereka harungi... macam xnampak jalan penyelesaian..hanya mampu berdoa..mengharap agar ade keajaiban yang berlaku dari Allah.. 


Di saat aku selalu membazirkan sebutir nasi dipinggan..mereka? Agaknya ape la Hikmah disebalik azab yang mereka lalui skarang ni kan.. aku sedih bila kenangkan ape la nasib kanak2..kenapa diorg stil nak mengandung n nak beranak kalau tau ape kesan nya? mungkin mereka xde didikan yg lebih terperinci.

Ya Allah Ya Tuhan ku... Engkau berikan la sedikit kenikmatan hidup kepada mereka sama seperti apa yang telah Engkau berikan kepada ku, sesungguhnya aku mengetahui bahawa Engkau pencipta yang Maha menyanyangi.. Maha adil..Maha mengetahui...Amin

No comments: