Tuesday, May 3, 2011

Pepijat cum Bed Bug!



Cuti minggu lepas aku balik kota damansara, umah mak aku.. niat nk tdo sane sampai ari isnin terhapus apabila rumah mak aku di serang PEPIJAT… agak seksa n xblh tdo langsung.. sian si Riezqy anak aku sbb abis punggung dia merah² dikerjakan si PIJAT..sian dia xleh tdo.. 
Mak aku ckp kes ni dh dkt sebulan, n berpunca dari beg anak jiran yg mak aku jaga tu..tiap² pagi mak dia anta anak dia, dia akan supply 2 ke 3 ekor pijat yg kelaparan berserta dalam beg pempers n baju² anak dia.. 
Mak aku pon dh cube explain kat mak budak tu..tp mak budak tu ckp dia pon xtau cm mane nak bunuh pijat yg ade tu coz dia ckp lg bunuh lg ramai ahli kelurga sang pepijat ni.. so pagi ni aku pon try la search internet cm mane nak ilangkan pepijat ni kan.. sian kat adik2 aku..abis satu badan digarunye dh mcm ape ntah..
Apa yg aku dapat cara² nk bunuh/halau/seksa dan sebagainye..adalah seperti berikot :
1.  Anda hanya perlu mematahkan beberapa dahan kecil (termasuk daun) pokok durian belanda dan letakkan di bawah tilam dan bantal tempat anda tidur. Biarkan daun itu hingga kering dan digantikan dengan yang baru. InsyaAllah Pepijat tidak akan datang lagi.  ( mane plak aku nk cr pokok durian belanda..akan dipertimbangkan cadangan ini )

2.   Dapatkan daun pandan (cari daun yang agak besar dan tua) supaya berkesan untuk menghilangkan terus pepijat itu. Letakkan di semua tempat pembiakannya dan kawasan yang berpotensi untuk pembiakan.

3.  Dapatkan minyak serai wangi. Sembur ke tempat yang dibiaki pijat.

4.  tumbuk bawang putuih dan letak kat di tempat yg ada pijat tu

Cuci n jemor segala tilam n bantal pon mak aku dh buat..tp tetap gak byk bende alah ni.. Pepijat juga meninggalkan kesan gatal sampai berhari2 ok.. mmg seksa.. Then search punye search aku dapat satu TIPS baik punye.. dia ckp semburkan TInner pada tempat2 pembiakkan PEPIJAT ni.. InsyaAllah arwah la dia.. so balik ni aku nk soh mak aku try..Semoga mak aku berjay MENGHAPUSKAN semua ahli keluarga si PEPIJAT atau ‘syaitan kecil’ ni.. huhuhu

p/s: kepada pepijat diluar sane, untuk menggelakkan kaum korang tertukarlah Piramid makanan korang seperti hanya memakan daun ke..roti ke..biskut ke..tea ais ke..ni darah org gak ko nk bedal

1 comment:

Unknown said...

salam..nampaknya blog nie aq dah folo..nth tuan blog nie dah folo jo ke belum..hehe..tapi tetap nak bg comen..uis..pepijat..hehe..kalo nak halau pepijat nie senang aje..tuan blog kene guna minyak tanah..serius nie..sbb jo penah juga kene ngan pepijat nie..hehe..sabar2 yer..jgn lak marah ngan pepijat tu..sbb diorang tkan dgr juga..huhu...
kaspersky mobile security 9 full version