Friday, April 29, 2011

Naluri seorang PONDAN!



 Assalammualaikum kawannnn kawannn.. ;) 


Ratu Cantik Pondan Made In Malaysia

Ratu Cantik Pondan Made In Thailand


“Daripada Ibnu Abbas r.a. bahawa (maksudnya): "Rasulullah melaknat kaum lelaki yang menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yang menyerupai atau berlagak seperti lelaki." (Riwayat al-Bukhari).” 
Sejak dua menjak ni kecoh hal pertandingan ratu cantik PONDAN. Xtau la ape nk ckp..mungkin bukan dia dimintak untuk dilahirkan dengan lebih kepada naluri sebagai seorang WANITA.. kan..tapi sebenarnye dia kene kuat lawan perasaan tu.. kalau x..jd cm ni la.. yela hidup bahagia kat DUNIA ni kejap je kan.. kalau dh tukar sane sini ape jd nanti. dan sayangnye kebanyakkan hal ni berlaku pada kite org Islam.
Aku pon ada gak kawan yg lebih kepada naluri WANITA cm ni.. dia pon ckp dia xmintak diri dia untuk ade perasaan SAYANG atau CINTA pada LELAKI dan berpewatakan lembut seperti WANITA. Sebenarnye semua ni dugaan idup kan..kalau itu yg ada dalam diri kau..kau sepatutnye lawan perasaan tu.. bukan ikot dan biarkan diri kau..
Seriously aku jeles, jeles sebb ko lebih memahami hati seorang lelaki..lebih berpewatakan lembut dr seorang wanita dan lebih menarik dr seorang wanita?? mungkin sebb ko terpakse BERLAKON mcm tu sebb ko bukan seorang WANITA? Dan ko lebih memahami lelaki sebab ko seorang LELAKI?
Apabila sesuatu larangan dalam nas itu disertai dengan laknat, maka hukumnya berdosa besar dan fasik sehinggalah seseorang itu bertaubat nasuha.



No comments: